2010. június 1., kedd

Nehéz lesz?



Jó Teremtőm, tu­dod-e, hogy itt van­nak a kö­vek,
itt van­nak a fü­vek, erdők, egy kü­lön kis vi­lág
egé­szen itt van a he­gyek ka­ri­má­ja kö­zött?
Tu­dod-e, hogy itt még nem volt az özön­víz óta
új olaj­ág, mely a bé­két hir­det­te vol­na, tu­dod-e,
hogy em­be­ri lá­va ég, tü­zel min­de­nütt kö­rü­löt­te?
Tu­dod-e, vagy csak meg­fe­led­kez­tél ró­la, hogy itt is
úgy éne­kel­nek egész nap a ma­da­rak, mint a föld­nek
töb­bi sok ré­szén, s té­ged di­csér­nek?
Tu­dod-e, hogy a ri­gó te­leszáj­jal ki­ált­ja a reg­gelt,
s a csa­lo­gány a hold út­ját kí­sé­ri ze­né­vel?
Tu­dod-e, hogy a pa­ta­kok is oly szé­pek itt, hogy
pár­ju­kat ke­res­ni kel­le­ne akár­hol, s hang­juk
mi­lyen er­dei vad szim­fó­ni­át ját­szik?
Tu­dod-e, hogy itt a vi­rá­gok tar­káb­bak, mint
más­hol a lé­lek, a föld­nek, fá­nak, bo­gár­nak is
sza­va van és be­szél és sír és ka­cag, ám­de ho­gyan
hal­la­nák hang­ját, ha in­nen a se­gély­ki­ál­tás sem
hal­lat­szik messzi­re?
Tu­dod-e, hogy itt is em­be­rek él­nek,
kik annyit dol­goz­nak, hogy lel­kük sza­kad meg be­lé,
éle­tük örö­kös kín­ló­dás, s fáj­dal­mak sor­tü­ze
olt­ja ki mé­csük? Tu­dod-e, hogy te­hoz­zád for­dul­nak,
tőled vár­ják sor­suk jobb­ra for­du­lá­sát?
Jó Teremtőm, tudsz-e va­la­mit ró­luk? 

 A vers címét és íróját szeretném ha megneveznétek.
A születési névért bónuszpont jár.
Holnap este a határidő.
Díj .....dal lesz megint

6 megjegyzés:

  1. Bözödi (Jakab) György:Otthon így szoktam szólni

    Jó ez a játék! Őt például egyáltalán nem ismerem,de ez a vers nagyon szép,keresek még tőle mást is:)

    VálaszTörlés
  2. Én este 11 -kor feladtam, mert nem voltam még készen, a címét nem találtam!:( Annyi kiderült, hogy Bözödi, meg hogy Jakab is..., meg a Nap és árnyék verseskötet, hogy unitárius volt és Székelybő! Képzeljétek el, hogy a mi falunk is akkora - ahogy így olvasom! Olyan picike!:)
    Gratulálok Latinka, látom, te később feküdtél!:)) Egyébként gyönyörű a vers, valóban!

    VálaszTörlés
  3. A látszat csal,Ildi! Nincs beállítva ez az idő,nem később feküdtem,hanem korábban keltem:))
    Ezért szoktam a te játékaidról is lemaradni,mert én este már nem gépezek,meg délelőtt is csak ritkán vagy nagyon rövid időre,akkor meg nincs idő agyalni:)
    Meg is nézem ezt az időbeállítást,hátha sikerül beállítani.

    VálaszTörlés
  4. NAGYON JÓ!!!
    Mindketten dobogósak vagytok :)
    Bözödi Jakab Gyuri bácsi majdnem földim.Ő bözödi, nekem mindkét szülőm bözödújfalusi.Alig néhány kilométerre van mindkettő Erdőszentgyörgytől, ahol élek.Illetve már csak egyik, mert Újfalu már víz alatt van .A beszúrt videóban látható.
    A nagylányom ezzel a verssel képességvizsgázott az udvarhelyi tanítóképzőbe.Nekem is nagyon-nagyon tetszik .
    Gratulálok mindkettőtöknek.A dal Latinkának szól....csak előbb meg kell találni a megfelelőt.
    Szeretném ezt is itt átadni, hogy aki betéved gyönyörködhessen benne.Jó lesz így?

    VálaszTörlés
  5. Gratulálok Latinka, ügyes voltál!:) Ki korán kel, aranyat lel! Igaz a mondás!:)

    VálaszTörlés