2010. szeptember 15., szerda


SZABÓ MAGDA
(idézet két interjúból)
"Szeretnék Önöknek valami rettenetesen egyszerűt mondani, amit édesanyámtól tanultam annak idején: mondjuk hétfő volt, és én megsemmisültem, ettől vagy attól. Anyám csak nézett, és azt mondta: Kislányom, ma hétfő van, és jön a kedd. Csak nem képzeled, hogy a keddnek van valami köze a hétfőhöz? A szél is megfordul. Kicsit mindig lehetsz szomorú. Ha nem magad, más miatt. De bízzál az életben. Nem ok nélkül kaptad."

"Senki sem ígérte, hogy az élet harmonikus döccenő nélküli. Anyám azt mondta egyet tanulj meg: Hétfőn hétfő, kedden kedd. Egyik sem ikertestvér. Hogy mit hoz a kedd azt ne kezdd el siratni félelmedben hétfőn. Hogy mit adhat a kedd, azt ne tervezd hétfőn. Hátha nem hozza be. Az egyik nap ilyen, a másik olyan. Egyetlen egyet kell megjegyezni, ha harmonikusan élni akarsz. Ha jót hoz, akkor józanul viseld, hogy most örömöd van. Józanul és fegyelemmel. És ha baj van, azt is viseld józanul és fegyelemmel. Engem erre neveltek."

3 megjegyzés:

  1. Nem ismertem, de nagyon találó szavak ! Gyakrabban kellene olvasgatni. Ki is másoltam innen magamnak.

    VálaszTörlés
  2. Milyen egyszerűnek tűnik. Vajon hányan tudnak így élni?

    VálaszTörlés
  3. Ez az igazi művészet! Ilyen tisztán, egyszerűen megfogalmazni nagy dolgokat!
    Jót találtál, köszi!

    VálaszTörlés